Obszary systemu TRIVA ERP cz. 1

Obszary systemu TRIVA ERP cz. 1

TRIVA ERP to nowoczesny system ERP (Enterprise Resource Planning), który umożliwia skuteczne zarządzanie przedsiębiorstwem i odpowiedni przepływ danych i pracy. Dzięki odpowiednio dobranym technologiom programiści i partnerzy wdrożeniowi są w stanie dopasować funkcjonalności systemu, tak aby w pełni odpowiadała potrzebom klienta. Co decyduje o sukcesie i jakie części organizacji mogą wykorzystać system?

12.04.2021
3 minuty czytania
{[description]}

Trzy filary systemu TRIVA

Projekt TRIVA ERP to 3 filary: Klient, Produkt, Partner. 

Dla Klienta, najważniejsze jest dostosowanie systemu tak, aby ten odpowiadał jego codziennym działaniom i wspierał proces automatyzacji pracy. Jest to możliwe dzięki ścisłej współpracy wszystkich trzech elementów.

Partner to firma wdrażająca oprogramowanie. Zadaniem Partnera jest przeprowadzenie dogłębnej analizy i konsultacje z Klientem. Dzięki możliwościom systemu TRIVA ERP i jego API, system ERP może zostać połączony z innymi systemami wdrożonymi w przedsiębiorstwie.

Producent TRIVA ERP dostarcza produkt, który można dostosować do potrzeb użytkownika, przy współpracy z Klientem i Partnerem. Dodatkowo zapewnione są częste aktualizacje np. związane ze zmianami w prawie gospodarczym. Dzięki temu system TRIVA ERP potrafi sprostać nawet najbardziej wymagającym Klientom i jest zawsze zgodna z polskimi przepisami. 

Jakie części systemu dostępne są dla użytkownika? 

Sprzedaż i zakupy – obszar dla dostawców i odbiorców

Obszar sprzedaż i zakupy pozwala na stałe kontrolowanie i usprawnianie procesu zamówień oraz kontaktów z kontrahentami. System pozwala na wykonanie raportów i zestawień w oparciu o przygotowane szablony, które usprawnią pracę i będą jednolite dla całej organizacji. 

Ważną zaletą jest możliwość obsługi wielu magazynów poprzez rejestrację, jak również możliwość dokumentowania obrotów magazynowych takich jak np. wydanie, przyjęcie, przesunięcie międzymagazynowe.  

W systemie można przygotować kartoteki towarów i usług czy kontrahentów, które będą zawierały informacje na ich temat np. osoby kontaktowe dla kontrahenta czy dokumentacja techniczna. 

W tym obszarze występują także takie funkcje jak kompleksowa obsługa dokumentów sprzedażowych, obsługa dokumentów magazynowych czy naliczanie rabatów i ustalanie cen dla kontrahentów. 

Kolejnymi elementami są obsługa JPK jak też współpraca z zewnętrznymi urządzeniami np. drukarkami fiskalnym czy czytnikami kodów kreskowych. 

Finanse i księgowość - zawsze zgodne z polskimi przepisami 

Warty podkreślenia jest fakt, że TRIVA ERP jest produktem polskim, regularnie aktualizowanym. Dzięki temu rozwiązania w nim zawarte zawsze są zgodne z przepisami ustawodawcy polskiego. Działy księgowości i kadr pracują na systemie zawsze zgodnym z przepisami. 

Obszar Finanse i Księgowość wspomaga w realizacji zadań w zakresie obsługi:

  • Księgi handlowej - pomoc w automatyzacji tworzenia ewidencji i zestawień księgowych. Stworzenie przejrzystej ewidencji VAT, dzięki rejestracji dokumentów. Dodatkowo obsługa plików JPK i deklaracji oraz zgodne z prawem przygotowywanie sprawozdań finansowych i ich wysyłka. 
  • Ewidencji środków pieniężnych i rozliczeń rozrachunków - w tym obsługa obrotu środków pieniężnych i przelewów oraz weryfikacja rachunków kontrahenta w bazie VAT Ministerstwa Finansów jak również statusu VAT.
  • Windykacji - bieżąca kontrola należności i egzekucja płatności w razie opóźnień

Obszar Finanse i Księgowość pozwala także na połączenie przez webserwisy z bankowością elektroniczną, co znacznie usprawnia pracę np. przy realizacji płatności wprost z systemu TRIVA ERP. System TRIVA ERP posiada też możliwości rozliczania i zarządzania delegacjami służbowymi. 

Majątek trwały

Na podstawie Ustawy o Rachunkowości obszar Majątek Trwały pozwala na ewidencjonowanie i weryfikację składników majątku trwałego. Możliwe jest przygotowanie kartotek takich środków, wartości niematerialnych i prawnych i wyposażenia niskocennego. Dostępne są automatyzacja naliczania rat amortyzacyjnych i dodawania wyjątków w planie. Dodatkowo ważnym aspektem jest możliwość tworzenia terminarza zadań dotyczących konserwacji i przeglądów środków trwałych. W jednym miejscu, dzięki prowadzonej ewidencji znajdują się dokumenty powiązane z obrotami majątku trwałego. System ułatwia dokonanie inwentaryzacji przez zastosowanie czytników kodów kreskowych.

W kolejnej części omówimy 3 kolejne obszary:

  • Kadry, Płace i Zarządzanie Zasobami Ludzkimi;
  • Zarządzanie Relacjami z Kontrahentami (CRM),
  • Zarządzanie Projektami. 

Przeczytaj więcej


Poprzedni artykuł Następny artykuł

Podobne w kategorii

Pytania dotyczące systemu TRIVA ERP

Zastanawiasz się nad wykorzystaniem systemu TRIVA ERP w Twojej firmie? Przeczytaj artykuł z odpowiedziami na pytania i umów się na konsultację!
28.05.2021
|

System ERP

Podstawowa wiedza na temat systemu ERP. Czym jest system ERP i gdzie można i trzeba go zastosować? Sprawdź czy ERP jest potrzebny Twojej firmie
28.05.2021
|

Obszary systemu TRIVA ERP cz.2

W pierwszej części artykułu omówiliśmy obszary finansowe takie jak Sprzedaż i Zakupy, Majątek Trwały, Finanse i Księgowość. Pozwalają one użytkownikowi na wygodną współpracę z kontrahentami,...
26.04.2021
|

Mechanizmy weryfikacji. Biała lista

Wykaz podatników VAT potocznie zwany białą listą jest udostępniony w celu weryfikacji, czy kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT. Jakie są konsekwencje prawne niedostosowania się do przepisów? Czy...
19.04.2021
|