Automatyzacja zmienia reguły w grze o wydajność

Automatyzacja zmienia reguły w grze o wydajność

Automatyzacja jest trendem, który szturmem zdobywa popularność w kolejnych branżach. Chęć stałego zwiększenia wydajności pracy prowadzi do transformacji technologii oraz procesów biznesowych zachodzących w przedsiębiorstwach. I choć systemy informatyczne są w stanie skutecznie wyręczać nas w ręcznych i powtarzających się procesach, to prawdziwym wyzwaniem pozostaje zwiększanie efektywności w obszarach, w których kluczową rolę pełni człowiek.

31.08.2023
6 minut czytania
{[description]}

Zastanawiasz się, w jaki sposób automatyzacja procesów biznesowych, nawet tych najbardziej zaawansowanych, może ułatwić Twoją pracę? Odpowiedzią jest system klasy ERP, który nie tylko zautomatyzuje, ale też wzmocni Twoje kompetencje, dopasowując się do Twoich potrzeb. Dowiedz się, jak to możliwe.

 

Spis treści:

 

Automatyzacja procesów biznesowych – jak jest zwykle postrzegana?

Automatyzacja procesów biznesowych, w standardowym rozumieniu, polega na optymalizacji przepływu pracy dla poprawy wydajności organizacji. Stosowane do tego celu systemy informatyczne mogą przejmować istniejące procesy, aby następnie zmniejszyć lub całkowicie usunąć pracę wykonywaną manualnie.

Wykorzystanie automatyzacji pozwala odciążyć człowieka w wykonywaniu żmudnych i powtarzalnych zadań, które wymagają dbałości o szczegóły i jednocześnie są bardzo podatne na ludzkie błędy. Celem wdrożenia automatyzacji jest eliminacja pomyłek wynikających z czynnika ludzkiego oraz zwiększenie wydajności pracy.

Automatyzacja procesów biznesowych pozwala usprawnić działania z zakresu:

  • Sprzedaży
  • Marketingu
  • Finansów i księgowości
  • HR
  • Relacji z klientami
  • Analizy danych
  • Produkcji

Wdrożenie  automatyzacji procesów staje się jednym z najlepszych sposobów na ograniczenie wydatków przedsiębiorstw. Nie każda organizacja jest jednak w stanie przeprowadzić taką transformację. Nie każdy system ERP odpowiada też w pełni na potrzeby użytkowników. Dużym problemem jest również brak świadomości prawdziwej istoty automatyzacji i jej wpływu na pracowników.

Jeśli masz wątpliwości związane z wdrożeniem systemu automatyzującego procesy biznesowe w Twoim przedsiębiorstwie, odkryj możliwości TRIVA ERP.

 

Czy automatyzacja oznacza zastąpienie pracownika?

Automatyzacja bardzo często mylnie postrzegana jest jako proces „zabierający” pracę człowiekowi i stale zmniejszający zapotrzebowanie na pracę ludzką. Tymczasem zapotrzebowanie na doświadczonych specjalistów nie maleje. Powód jest prosty – systemy informatyczne wspierają człowieka w wielu działaniach, ale nie są w stanie go zastąpić, ponieważ nie można zautomatyzować unikalnych umiejętności człowieka: zdolności do rozumienia złożonej rzeczywistości, strategicznego myślenia czy zdolności adaptacji.

Nowoczesne systemy ERP, jak TRIVA, pozwalają zautomatyzować wiele procesów biznesowych w firmie, uwalniając czas pracowników, który można wykorzystać do szybszego rozwoju przedsiębiorstwa. Automatyzacja nie oznacza więc zastąpienia pracownika, a wsparcie jego działań.

 

Jak TRIVA automatyzuje procesy biznesowe w firmie?

System TRIVA ERP jest odpowiedzią na potrzeby średnich i dużych firm, pomagając użytkownikom efektywnie pracować, zarządzać zmianami oraz konkurować na rynku. TRIVA automatyzuje i ujednolica analizę biznesową, finansową oraz pomaga zarządzać procesami w firmie. System został zaprojektowany w celu wsparcia zaawansowanych procesów zachodzących w firmie, dzięki czemu umożliwia efektywne zarządzanie organizacją.

 

 

Jakie obszary biznesowe można zautomatyzować za sprawą TRIVA?

TRIVA ERP obsługuje i wspiera procesy biznesowe, operacyjne, przetwarzanie danych, a także przepływ informacji w następujących obszarach:

  • SPRZEDAŻ I ZAKUPY
  • ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KONTRAHENTAMI (CRM)
  • ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
  • FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ
  • MAJĄTEK TRWAŁY
  • KADRY, PŁACE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (HRM)

 

SPRZEDAŻ I ZAKUPY

W obszarze sprzedaży i zakupów TRIVA możesz zarządzać produktami, fakturami i raportami sprzedażowymi. Usprawnisz procesy zamówień i kontaktów z klientami. Dzięki zdefiniowanym zestawieniom i raportom oraz możliwości tworzenia własnych, procesy sprzedażowe staną się łatwiejsze. Kartoteki towarów i usług umożliwią sprawdzenie przeprowadzonych transakcji. W tym obszarze obsłużysz też magazyny i dokumenty z nimi związane, a także skonfigurujesz cenniki i rabaty dla różnych grup.

 

ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KONTRAHENTAMI (CRM)

Obszar CRM TRIVA pozwoli Ci monitorować efekty działań marketingowych na każdym etapie – od pozyskania leada, przez rejestrację w bazie, zaplanowanie kontaktów aż po finalną transakcję. Możesz dzięki temu na bieżąco sprawdzać efektywność projektów marketingowych w kontekście konwersji na konkretną sprzedaż. W bazie kontaktów umieścisz dane kontaktowe, rodzaj działalności czy informacje o ewentualnych zaległościach płatniczych. W systemie przygotujesz także lejki sprzedażowe dla kontrahenta oraz opracujesz proces sprzedaży. TRIVA ERP pomoże Ci zarządzać mobilnymi przedstawicielami handlowymi, którzy będą mieli stały dostęp do informacji o potencjale sprzedażowym klienta.

To nie wszystko, funkcjonalność Wypożyczalnia, dzięki elastycznej konfiguracji umożliwia ewidencjonowanie dowolnych przedmiotów. Doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku biblioteki, jak i firmy budowlanej dystrybuującej ciężki sprzęt na prowadzone budowy.

W przypadku firm świadczących usługi serwisu urządzeń, system TRIVA pozwala na rejestrowanie przyjmowanych urządzeń w ramach obsługi zleceń serwisowych. Dla każdego urządzenia dostępna jest pełna historia jego napraw oraz przeglądów. Funkcjonalność serwisu łączy się z pozostałymi obszarami systemu TRIVA. W związku z tym istnieje możliwość wystawiania dokumentów handlowych i księgowych bezpośrednio z poziomu zlecenia serwisowego oraz rejestrowania towarów pobranych z magazynu w celu przeprowadzenia naprawy

 

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI

TRIVA pomoże Ci w planowaniu i zarządzaniu projektami. Dzięki temu w prosty sposób przydzielisz członkom zespołu zadania, zakwalifikujesz koszty i przypiszesz dokumenty. Możesz także ustalić priorytety zadań oraz utworzyć budżet dla projektu, a następnie na bieżąco planować i kontrolować koszty oraz przychody.

 

FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ

Wybierając TRIVA ERP masz pewność zgodności z aktualnymi polskimi przepisami, co ma kluczowe znaczenie szczególnie w obszarze finansów i księgowości. TRIVA ERP wspiera automatyzację tworzenia ewidencji i zestawień księgowych. Za pomocą systemu sprawdzisz status kontrahenta w bazie VAT Ministerstwa Finansów oraz wykonasz przelewy zwykłe, walutowe, do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy Urzędu Skarbowego. Ponadto masz możliwość wykonania bieżącej windykacji przeterminowanych należności. Obszar Finanse i Księgowość w TRIVA połączony jest z webserwisami, dzięki czemu płatność może być bardzo szybko dokonywana bezpośrednio z systemu.

 

MAJĄTEK TRWAŁY

W obszarze tym, za sprawą prowadzonej ewidencji, znajdziesz dokumenty powiązane z obrotami środków trwałych. System ułatwi wykonanie inwentaryzacji z wykorzystaniem czytników kodów kreskowych. Możesz także prowadzić terminarz konserwacji środków trwałych oraz automatyczne naliczanie rat amortyzacyjnych. Co istotne, obszar prowadzi weryfikację i ewidencję zgodnie z ustawą o rachunkowości lub MSR.

 

KADRY, PŁACE I ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI (HRM)

Przy pomocy TRIVA ERP usprawnisz obsługę kartotek pracowników, w tym e-teczki, rozliczenia płac oraz składanie wniosków urlopowych lub delegacyjnych. Obszar ten zapewnia kompleksową obsługę pracownika i wspiera automatyzację obsługi kadrowo-płacowej. Umożliwia przygotowanie raportów płacowych i podsumowań dotyczących przepracowanych godzin, a także obsługę rekrutacji. Ponadto TRIVA ERP ma możliwość generowania deklaracji rozliczeniowych ZUS, a następnie przesyłania ich do płatnika. TRIVA zawsze uwzględnia najnowsze zmiany w polskim prawie.

 

Jak automatyzacja procesów biznesowych w TRIVA ERP wpływa na wydajność?

Automatyzacja za pomocą systemu TRIVA ERP pozwala na wzmocnienie kompetencji pracowników poprzez odwzorowanie procesów biznesowych oraz poszczególnych zadań.

Wiele powtarzalnych działań da się bowiem połączyć, tworząc indywidualne, zautomatyzowane ścieżki, prowadzące użytkowników krok po kroku do realizacji celu. Nie musisz więc działać według schematów narzuconych przez system. Zamiast tego możesz tworzyć procesy, które są drogą na skróty i umożliwiają Ci szybkie działanie, bez tracenia czasu na przedzieranie się przez długie sekwencje realizacji zadań.

 

Łatwiejszy dostęp do danych = szybsze podejmowanie decyzji

Szybkie podejmowanie decyzji możliwe jest dzięki lepszemu przepływowi informacji. Jeśli masz wpływ na kształt procesów biznesowych, możesz skrócić ścieżki dostępu do najważniejszych danych i informacji. W efekcie jesteś w stanie dużo sprawniej podejmować kluczowe decyzje. Prezentacja danych analitycznych dostarczanych pod kątem spersonalizowanych potrzeb odbiorcy to jedna z funkcjonalności (BI), która może w znaczący sposób przyspieszyć podejmowanie wielu decyzji biznesowych. Jest to wsparcie dla kadry zarządzającej oraz analityków.

 

Większa ergonomia pracy zamiast natłoku informacji

Skrócenie czasu realizacji procesów zwiększa ergonomię Twojej pracy. Mniejsza ilość informacji, które często zakłócają główny przekaz, oznacza dostęp wyłącznie do najważniejszych danych i informacji. Jeśli dodatkowo są one prezentowane w ustalony przez Ciebie sposób, w postaci wykresów, wskaźników, tabel lub zagregowanych wartości liczbowych, masz pewność, że otrzymujesz dokładnie to, czego w danej chwili potrzebujesz.

 

Niestandardowe możliwości w standardzie

W TRIVA w standardzie otrzymujesz możliwość personalizacji i samodzielnego tworzenia wyglądu interfejsu, bez konieczności oczekiwania na wsparcie specjalistów. Poprzez skrócenie ścieżek działań i automatyzację procesów możesz uzyskać większą ergonomię pracy i zyskać łatwiejszy dostęp do kluczowych informacji. Efekt?

To nie Ty musisz dopasowywać się do systemu, tylko system dostosowuje się do Twoich potrzeb!

Wybierając system ERP TRIVA otrzymujesz:

  • Proste w obsłudze i konfigurowalne narzędzie, które pozwala na dopasowanie kokpitów (widoków) do każdego stanowiska.
  • Możliwość pełnej kontroli procesów oraz wskaźników aktualizowanych i agregowanych w czasie rzeczywistym.
  • System klasy ERP, który jest zawsze zgodny z obowiązującymi przepisami polskiego prawa.

 

Poznaj pełne możliwości TRIVA ERP – umów się na rozmowę z naszymi ekspertami!

 


Tematy:
artykułpublikacjaTRIVA
Poprzedni artykuł Następny artykuł

Podobne w kategorii