Zarządzanie Projektem

Zarządzanie Projektem

Uczestniczysz w projektach firmowych? Chcesz się dowiedzieć jak podnieść efektywność zarządzania projektami? Czy wykorzystanie systemów ERP jest konieczne? Poznaj 6 zasad skutecznego zarządzania projektem.

21.05.2021
2 minuty czytania
{[description]}

Czym jest zarządzanie projektem?

 Według definicji to "zbiór czynności wykonywanych w celu osiągnięcia wyznaczonych celów głównych i pośrednich w skończonym czasie." (Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć. Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, 2011)

Historia zarządzania projektem

Metody zarządzania projektami wzięły swój początek w projektach wojennych jak projekt Manhattan budowy bomby atomowej, projektów NASA (Apollo) czy samolotów i myśliwców.

Jak efektywnie zarządzać projektem?

Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie projektu, określenie celi i terminów wykonania, przygotowanie kosztorysu, harmonogramu i przekazanie go do akceptacji inwestora. 

Następnie należy wybrać zespół skupiając się na kierowniku projektu. Ponadto osoby będące w zespole powinny być wszechstronne, wykorzystaj wiedzę wszystkich pracowników w organizacji. 

Wybór systemu do zarządzania

Odpowiednio dobrany program do zarządzania projektem usprawni pracę Twoją i całego zespołu. W programie możesz kontrolować budżet, kolejkować procesy, zadania czy nadzorować finanse.To zautomatyzuję Twoją pracę dzięki czemu przyspieszysz wykonanie projektu. Przykładem systemu jest TRIVA ERP i obszar o nazwie Zarządzanie Projektami TRIVA. 

Jakie czynności możesz w nim wykonać?

  • Utworzenie budżetów dla projektu.
  • Automatyzacja procesu przypisywania dokumentów pod projekt.
  • Wykonywanie raportów według szablonu.
  • Planowanie projektów ze środków unijnych.

Komunikacja w zarządzaniu

W efektywnym zarządzaniu projektem ważne jest informowanie pracowników o kolejnych krokach.  Regularnie się spotykajcie, aby uzgodnić i rozwiązać problemy. Podkreślaj postępy, informuj o nich, zwiększysz motywację w zespole. Zastosuj ERP do komunikacji i informowania o kolejnych zadaniach.

Zarządzanie ryzykiem

Przewiduj co stanie się w sytuacji nagłej, miej przygotowany plan B na wypadek choroby czy zmian w zespole. Ważne by o to zadbać, aby projekt nie miał opóźnień z braku kadry.

Podsumowanie projektu

Oceń błędy popełnione w projekcie przez cały zespół, wyciągnij wnioski. Przygotuj raport z zakończenia projektu. Przeanalizuj rezultaty, spełnione wymagania i cele.

Dowiedz się więcej o zarządzaniu projektem z TRIVA ERP!


Tematy:
publikacja
Poprzedni artykuł