Sztuczna inteligencja w Polsce

Sztuczna inteligencja w Polsce

Jak wygląda wdrażanie AI w Polsce? Czy daleko nam w tej kwestii do innych europejskich krajów? Poznaj analizę raportu "State of Polish AI 2021", który pokazuje jaki jest stan rozwoju AI w Polsce. Zobacz prezentację i poznaj szczegóły.

25.05.2021
1 minutę czytania
{[description]}
 

Przychody i obszar działania

40% firm stosujących sztuczną inteligencję uzyskuje przychody z niej z zagranicy

  • najczęściej działają w USA
  • polscy przedsiębiorcy AI nie są obecni na rynku azjatyckim 

Sztuczna Inteligencja (AI) jest stosowana w sektorach CYFROWYCH

  • telekomunikacja
  • bankowość i finanse
  • handel
  • media
  • ubezpieczenia
  • analiza danych
  • w działach sprzedaży

Gdzie w Polsce wdraża się rozwiązania z zakresu Sztucznej Inteligencji (AI)?

Warszawa stanowi stolicę zastosowań AI, prawie 45% firm znajduję się tutaj

Obecnie trend dotyczący wzrostu zaangażowania w rozwiązania AI zwolnił, może być to związane z pandemią

Technologia i dane

Narzędzia stosowane przez twórców AI

  • 56 % korzysta z wirtualnego środowiska Docker
  • 50 % firm AI używa Amazon AWS, platformy chmurowej
  • 95 % profesjonalistów związanych z AI uważa Python za najpopularniejszy język
  • 75 % firm działających ze sztuczną inteligencją korzysta z przetwarzania danych w chmurze

Kapitał ludzki

Firmy zatrudniające pracowników AI w Polsce

  • 60 % firm zatrudnia mniej niż 10 pracowników zajmujących się AI
  • 13 % przedsiębiorstw zatrudnia ponad 40 ekspertów
  • kandydaci rekrutowani są w 55 % przez ogłoszenia o pracę lub dostęp do talentów z uczelni (55 %)

Adaptacja Sztucznej Inteligencji (AI) w Polsce

  • tylko 6 % dużych organizacji stosuje uczenie maszynowe
  • 2 % polskich firm wykorzystuje rozpoznawanie mowy i NLP

Sztuczna Inteligencja (AI) w Polsce - wyzwania

  • 55 % twierdzi, że głównym problemem jest reklama firmy zagranicą
  • organizację twierdzą, że współpraca z uczelniami, jak i sektorem publicznym jest utrudniona w większym stopniu niż za granicą
  • strach potencjalnego klienta przed inwestycją pieniędzy (44 % zespołów mówi o blokowaniu implementacji z tego powodu)

Przeczytaj raport


Tematy:
publikacjaraport
Poprzedni artykuł

Podobne w kategorii